آشنایی با پرورش قارچ و توجیه مالی

قارچ یکی از پر طرفدارترین موادغذایی در دنیا و مخصوصا ایران محسوب می شود. بازار پرتقاضای قارچ ٬ علاقه مندان زیادی را به سمت این شغل پر سود می کشاند. پرورش قارچ  یکی از شغل های زود بازده و پر سود می باشد که می توان آن را با سرمایه کم شروع کرد. اگر انباری یا اتاقی در خانه دارید٬ پس زود دست به کار شوید و از این فضا کسب درآمد کنید. کافی یست در این زمینه آموزش های لازم و درست را ببینید. جالب است بدانید قارچ را در تمام شهرهای ایران  با هر نوع آب و هوایی می توان کشت کرد٬ زیرا تمام شرایط محیطی آن را میتوان کنترل و تامین کرد. برای مثال جهت تامین رطوبت از دستگاه رطوبت ساز و جهت کنترل دما از کولر و یا بخاری استفاده می شود. دوره قارچ یک دوره دو ماهه ست. قارچ بر روی بستری به نام کمپوست رشد می کند. پس از سی پنج روز بستر شروع به باردهی می کند و تا سه الی چهار برداشت که به آن فلش می گویند٬ بار می دهد.  در سالن های سنتی از هر یک تن کمپوست به طور متوسط  ۲۳۰ تا ۲۵۰ کیلو قارچ برداشت می شود. فضای مورد نیاز برای پرورش باید به صورت سوله یا اتاق بوده و ارتفاع آن حداکثر سه و نیم متر باشد. سقف و دیوار این سالن باید عایق باشد ( یعنی دیوار آن سیمانی  ویا ساندویچ پنل باشد) و برای استفاده بهتر از فضا قفسه بندی شود.

پرورش قارچ یک شغل پر سود

میزان سرمایه گذاری و سود در پرورش قارچ بستگی به متراژ فضای  مورد نظر دارد. در طول سال می توان ۵ بار قارچ  برداشت کرد. دمای مورد نیاز برای سالن در یک ماه اول تقریبا بین ۲۳ تا ۲۷ و در یک ماه دوم دوره بین ۱۸ تا ۲۰ می باشد. بسیاری از افراد به عنوان شغل دوم وارد این کار می شوند٬ در صورتی که پس از مدتی و با پیشرفت در آن می توان به عنوان شغل اصلی و درامد اصلی  به حساب آید.  درکل  طول دوره دوماهه پرورش قارچ فقط پنج روز کاری دارد و بقیه روزها فقط چک کردن دما و رطوبت سالن می باشد که وقت زیادی از سالندار نمی گیرد.

 

آموزش های کاربردی برای این بخش
آموزش های جامع پرورش قارچ

محصولات کاربردی پرورش قارچ

محصولات جدید

پرفروش ترین ها

اینستاگرام ما

فیلم (نقشه راه پروژه قارچ) به طور مختصر و کاربردی

به طور مختصر و کاربردی هدیه ویژه برای شما دنبال کنندگان که دنبال اطلاعات قابل اطمینان هستید.فیلم جلسه توضیحات سرکار خانم هدیه اعتمادی (مدرس و موسس برند بین‌المللی قارچ هدیه) به طور رایگان در اختیار شماست. کافیست با پر کردن این فرم روی دکمه دانلود بزنید.

دیدگاه مشتریان

اعتماد شما برای ما افتخار است

مشاوره تخصصی پرورش قارچ

فرم مشاوره تخصصی با سرکار خانم هدیه اعتمادی (موسس برند قارچ هدیه)  در صورت نیاز به مشاوره تخصصی پرورش قارچ و نیازهای خاص و سوالات تخصصی کافیه فرم مارو پرکنید و منتظر جواب ما باشید.
۷ +

سال تجربه بین المللی

۱۰۰ +

مشاوره کاربردی

۲۰۰ +

هنرجو پرورش قارچ

کوتاه درباره سرکار خانم اعتمادی

سلام من هدیه اعتمادی فرد هستم.کارآفرین برتر در زمینه تولید٬ مشاوره و آموزش قارچ و البته  صادر کننده قارچ و تجهیزات آن به  کشورهای  حوزه خلیج فارس. به سایت من خوش آمدید! متولد ۱۳۶۶ و در شهر اهواز به دنیا آمدم. دارای مدرک فوق لیسانس فیزیک هستم و خیلی اتفاقی وارد حوزه قارچ شدم!  استاد فیزیک بودم و یک آموزشگاه علمی با دوازده مدرس داشتم. یک روز جزوه  پرورش قارچی را که یکی از دوستانم به من داد را مطالعه کردم و علاقه مند به این حوزه شدم. به طوری که فیزیک را رها کردم و به پرورش قارچ پرداختم. من کار پرورش قارچ را ده سال پیش و از یک انباری کوچک شروع کردم و الان صادرکننده قارچ به کشورهای کویت٬ امارات٬ قطر٬ عراق ٬پاکستان و افغانستان  هستم. در این سایت  می خواهم هر آنچه که باعث شد من به این موفقیت برسم را با شما به اشتراک بگذارم.