پرورش قارچ یک هنر پولساز است و مراحل جذابی دارد

شما یک مرحله را انتخاب کردید :

 

چه تجهیزاتی برای سالن پرورش قارچ نیاز داریم ؟خیلی از عزیزان علاقمند به پرورش قارچ ، نمی دانند دقیقا چه تجهیزاتی برای سالن پرورش قارچ نیاز دارند.مهم ترین واصلی ترین تجهیزات شامل؛قفسه بندی ، سیستم سرمایشی و گرمایشی مثل کولر گازی،کولر آبی ، فن و بخاری و دستگاه رطوبت ساز هست. که با توجه به آب و هوای شهری که در آن زندگی می‌کنید و با توجه به فصلی که پرورش قارچ رو انجام میدید ، متفاوت هست. مثلاً برای فصل برای در خوزستان حتما کولر اسپیلت نیاز هست اما ممکن هست برای شیراز کولر آبی در این فصل و برای یک شهری مثل تبریز فن کافی باشه. بنابراین شهری که در آن زندگی می‌کنید برای نوع تجهیزاتی که شما نیاز دارید، مهم است. توی زمستان ما از بخاری های معمولی برای گرم کردن سالن استفاده میکنیم.‌ در سالن های صنعتی از چیلر برای کنترل دما استفاده میکنند اما برای سالن های سنتی نیازی به چیلر نیست و با کولر در تابستان و یا بخاری در زمستان می تونیم دما رو کنترل کنیم.وسیله بعدی که برای سالن و پرورش قارچ نیاز دارید ، دستگاه رطوبت ساز هست. این دستگاه برای سالن های بالای ۳۰متر نیاز هست و برای زیر سی متر نیازی نیست که تهیه کنید.کار دستگاه رطوبت ساز تامین رطوبت در سالن پرورش قارچ هست که با پودر کردن آب و پخش آن در هوا این کار را انجام می دهد. در سالن های صنعتی از هواساز برای تامین رطوبت سالن استفاده می‌کنند.تجهیزات بعدی برای پرورش قارچ، شامل یک کانال هوا از جنس پلاستیک هست که کار این کانال ورود هوا و اکسیژن رسانی به سالن قارچ هست. کانال هوا به کولر آبی یا فن ورودی وصل میشود. اگر در شهر خنک زندگی می‌کنید مثل شهرهای استان کردستان و تبریز و... این کانال به فن ورودی وصل میشود اما یک فردی که در بندرعباس یا خوزستان زندگی می‌کنه باید این کانال به کولر آبی سالن وصل بشه این کانال رو هم میتونید از فروشگاه قارچ هدیه تهیه کنید.یک سری وسایل ریز دیگری برای پرورش قارچ نیاز داریم که شامل مثل دماسنج دیجیتال و میله ای ، رطوبت سنج ، سردوشی تی ، لانس، چسب زرد حشرات ، سم فرمالین ، سم کاربندازیم، ماله پلاستیکی، کانال هوا .که این تجهیزات در بخش فروشگاه قارچ هدیه هم موجود هست و هزینه زیادی نخواهد داشت.

تجهیزات موردنیاز برای سالن

پرورش قارچ یکی از شغل های پرسود در کشور ما به حساب می آید. برای ورود به این شغل پر سود٬ اطلاعات لازم و مشاوره و آموزش از افراد متخصص در این امر بسیار اهمیت دارد. اما برای شغل پرورش قارچ چه تجهیزاتی نیاز هست؟  در این مطلب سعی شده تا به این سوال پاسخ داده شود.

تجهیزات اصلی مورد نیاز برای پرورش قارچ:

قفسه بندی

کولر آبی

کولر اسپیلت یا گازی ( با توجه به متراژ سالن و اب و هوای منطقه)

رطوبت ساز

فن ورودی

دماسنج

رطوبت سنج

بخاری (در صورت نیاز و با توجه به آب و هوای منطقه)

رطوبت ساز :  یکی از مهم ترین مسائل در سالن های پرورش قارچ٬ حفظ رطوبت سالن است. رطوبت مناسب رشد قارچ ۸۵ درصد می باشد. رطوبت سازها ٬ با پودر کردن آب در سالن باعث تامین رطوبت می شوند. در سالن هایی با متراژ زیر ۳۰ متر نیاز به رطوبت ساز نیست و با خیس کردن دیوارها و یا نصب کردن گونی نخی و خیس کردن آن می توان رطوبت سالن را تامین کرد. اما برای سالن های بزرگتر از ۳۰ متر باید رطوبت ساز خریداری شود.

کولرآبی:   دما نیز در سالن پرورش قارچ از فاکتور های بسیار مهم می باشد. مهم ترین نقش کولرآبی٬ هوادهی سالن می باشد. چنانچه هوای بیرون سالن بین ۲۰ تا ۳۰ درجه باشد٫ کولر آبی دمای سالن را می تواند تا ده درجه پایین آورد. از مزیت های کولرآبی ٬ رطوبتی هست که با جریان هوا ایجاد می کند.

کولر گازی یا اسپیلت: جهت دمای مناسب پرورش قارچ (دمایی بین ۲۰تا ۲۸) است. در مواردی که هوا گرم می باشد٬ علاوه بر کولر آبی ٬ کولر اسپیلت یا گازی نیاز می باشد.

قفسه:  قفسه بندی برای حداکثر استفاده از فضای سالن پرورش قارچ انجام می شود. البته برای سالن های بالاتر از ۳۰ متر قفسه بندی مقرون به صرفه می باشد. قفسه ها از جنس های متفاوتی ساخته می شود٬ بهترین نوع قفسه  در سالن های سنتی از جنس لوله های گالوانیزه و یا پروفیل سه در سه است. قفسه بندی ها دارای استانداردهایی می باشند. عرض در قفسه ها بسیار مهم می باشد. عرض قفسه بر اساس  اندازه های بلوک های کمپوست که ۴۰ در ۶۰ سانتی متر می باشد٬ طراحی می شود.  اندازه عرض استاندارد قفسه ها عبارت اند از ۸۰٬۱۰۰٬۱۲۰٬۱۴۰٬۱۶۰  سانتی متر.

فن ورودی: برای تهویه هوای سالن پرورش قارچ در زمانی که دما بیرون سالن بین ۲۰تا ۳۰ درجه باشد٬ از فن استفاده می شود.

دماسنج : برای سنجش دمای مغز کمپوست و هم چنین دمای سالن از دماسنج های ساده میله ای استفاده می شود.

رطوبت سنج: دستگاه رطوبت سنج نیز جهت اندازه گیری رطوبت محیط سالن به کار می رود.

بخاری:  با توجه به اینکه در یک ماه اول دوره پرورش قارچ دمای مناسب بین ۲۳ تا ۲۷ می باشد و در یک ماه دوم دوره دما بین ۱۸تا۲۰. چنانچه در شهرهای سردسیر و یا در فصول سرد اقدام به کشت قارچ کردید٬ بخاری حتما نیاز خواهید داشت. توجه شود اگر از بخاری گازی استفاده می کنید حتما دودکش داشته باشد.

آموزش های کاربردی برای این بخش
پکیج آموزشی قارچ دکمه ای
آموزش های جامع پرورش قارچ

دوره های غیرحضوری

محصولات کاربردی پرورش قارچ

فیلم (نقشه راه پروژه قارچ) به طور مختصر و کاربردی

به طور مختصر و کاربردی هدیه ویژه برای شما دنبال کنندگان که دنبال اطلاعات قابل اطمینان هستید.فیلم جلسه توضیحات سرکار خانم هدیه اعتمادی (مدرس و موسس برند بین‌المللی قارچ هدیه) به طور رایگان در اختیار شماست. کافیست با پر کردن این فرم روی دکمه دانلود بزنید.

دیدگاه مشتریان

اعتماد شما برای ما افتخار است

مشاوره تخصصی پرورش قارچ

فرم مشاوره تخصصی با سرکار خانم هدیه اعتمادی (موسس برند قارچ هدیه)  در صورت نیاز به مشاوره تخصصی پرورش قارچ و نیازهای خاص و سوالات تخصصی کافیه فرم مارو پرکنید و منتظر جواب ما باشید.
۷ +

سال تجربه بین المللی

۱۰۰ +

مشاوره کاربردی

۲۰۰ +

هنرجو پرورش قارچ

کوتاه درباره سرکار خانم اعتمادی

سلام من هدیه اعتمادی فرد هستم.کارآفرین برتر در زمینه تولید٬ مشاوره و آموزش قارچ و البته  صادر کننده قارچ و تجهیزات آن به  کشورهای  حوزه خلیج فارس. به سایت من خوش آمدید! متولد ۱۳۶۶ و در شهر اهواز به دنیا آمدم. دارای مدرک فوق لیسانس فیزیک هستم و خیلی اتفاقی وارد حوزه قارچ شدم!  استاد فیزیک بودم و یک آموزشگاه علمی با دوازده مدرس داشتم. یک روز جزوه  پرورش قارچی را که یکی از دوستانم به من داد را مطالعه کردم و علاقه مند به این حوزه شدم. به طوری که فیزیک را رها کردم و به پرورش قارچ پرداختم. من کار پرورش قارچ را ده سال پیش و از یک انباری کوچک شروع کردم و الان صادرکننده قارچ به کشورهای کویت٬ امارات٬ قطر٬ عراق ٬پاکستان و افغانستان  هستم. در این سایت  می خواهم هر آنچه که باعث شد من به این موفقیت برسم را با شما به اشتراک بگذارم.

۱.

بهترین آموزش ها

ارائه بهترین آموزش های کاربردی عمومی  و تخصصی پرورش قارچ از ابتدا تا صادرات

۲.

مشاوره های تخصصی

مشاوره های تخصصی مخصوص فعالین صنعت پروش قارچ 

۳.

فروش تجهیزات سالن

فروش انواع تجهیزات پرورش قارچ، صنعتی و سنتی برای انواع سالن های پرورش قارچ

۴.

تامین مواد اولیه

تامین مواد اولیه مرغوب برای سالن های پرورش قارچ 

محصولات جدید

پرفروش ترین ها

اینستاگرام ما